Η σπουδαιότητα της διατροφικής υποστήριξης στα υπογόνιμα ζευγάρια!

«Θέλω να συλλάβω…», είναι κάτι που ακούς συχνά πλέον από χιλιάδες ζευγάρια σε όλο τον κόσμο. Ο τρόπος ζωής, οι διατροφικές συνήθειες, το στρες, οι περιβαλλοντικοί και πολλοί ακόμα παράγοντες συμβάλλουν στην υπογονιμότητα των νέων ζευγαριών. Άντρες και γυναίκες πλήττονται καθημερινά από αποτυχημένες προσπάθειες υποβοηθούμενης αναπαραγωγής, γιατί απλά δεν ήταν κατάλληλα προετοιμασμένοι!

Πως μπορεί η διατροφή να συμβάλει στη μεγιστοποίηση των πιθανοτήτων σύλληψης με εξωσωματική γονιμοποίηση; Εξετάζοντας πάντα όλες τις πτυχές που μπορούν να επηρεάσουν την έκβαση της προσπάθειας, με εξαίρεση τις υποκείμενες ιατρικές αιτίες, που μπορούν να σταθούν εμπόδιο και αντιμετωπίζονται σύμφωνα με τις οδηγίες και το πλάνο θεραπείας του γυναικολόγου σας,  προβλήματα όπως το υπερβολικό ή ελλιπές βάρος, το αποδυναμωμένο ανοσοποιητικό σύστημα, το στρες, μία μη φυσιολογική φλεγμονή και η προστασία των ωαρίων και των σπερματοζωαρίων μπορούν με τροποποίηση της διατροφικής σας συμπεριφοράς να τεθούν υπό έλεγχο.

Στα πλαίσια των τεχνικών εξωσωματικής γονιμοποίησης που σκοπό έχουν να βοηθήσουν υπογόνιμα ζευγάρια να αποκτήσουν παιδί, είναι σπουδαίο να μπείτε σε ένα κύκλο συνεδριών και να ακολουθήσετε συγκεκριμένα και εξατομικευμένα διατροφικά πλάνα που θα στοχεύουν στη βελτιστοποίηση τόσο της ποιότητας των ωαρίων και των σπερματοζωαρίων, τα οποία είναι αναγκαίο να αναπτυχθούν σε ένα θρεπτικά πλούσιο περιβάλλον, όσο και της υγείας στο σύνολό της. Η εξωσωματική γονιμοποίηση άλλωστε δεν είναι μόνο το να πάρεις ένα οποιοδήποτε ωάριο από τη γυναίκα, αλλά ένα υγιές ώριμο ωάριο. Τα ωάρια και τα σπερματοζωάρια έχουν συγκεκριμένες διατροφικές απαιτήσεις σε αυτή την περίπτωση, πράγμα που σημαίνει την οικοδόμηση της διατροφής με τα κατάλληλα θρεπτικά συστατικά ή την ένταξη συμπληρωμάτων, όπου είναι απαραίτητο.

Διατροφή – καίριας σημασίας για τη γυναικεία γονιμότητα.

Η σωστή διατροφή μπορεί να βοηθήσει σε πολλά από τα κοινά θέματα γυναικείας υγείας, που συμβάλλουν στην υπογονιμότητα, συμπεριλαμβανομένων του συνδρόμου πολυκυστικών ωοθηκών, της ενδομητρίωσης και των ινομυωμάτων. Η πρόσληψη επαρκούς επιπέδου θρεπτικών συστατικών μπορεί να αντιμετωπίσει οποιαδήποτε υποκείμενη διατροφική έλλειψη, και συμβάλλει στη βελτιστοποίηση της ποιότητας των ωαρίων και στη δημιουργία των καλύτερων δυνατών συνθηκών για τη σύλληψη και την εμφύτευση. Η καλή διατροφή είναι εξίσου σημαντική για τη μητέρα και το μωρό και παίζει σημαντικό ρόλο στη μακροπρόθεσμη υγεία του μωρού σας και στη γνωστική του ανάπτυξη. Μερικά θρεπτικά συστατικά που μπορούν να επηρεάσουν τη γυναικεία γονιμότητα είναι το φολικό οξύ, η Βιταμίνη C, η Βιταμίνη Ε, ο Ψευδάργυρος, το σελήνιο ,οι φυτικές ίνες και τα Ωμέγα 3 και ωμέγα 6 λιπαρά οξέα.

Διατροφή – καίριας σημασίας για την ανδρική γονιμότητα

Η διατήρηση της υγείας γενικά, το βάρος και η διατροφική κατάσταση μπορεί να έχει σημαντική επίδραση στην ποιότητα και την ποσότητα του σπέρματος. Με τα κατάλληλα θρεπτικά συστατικά είναι συχνά δυνατό να βελτιωθεί ο αριθμός των σπερματοζωαρίων, η μορφολογία και η κινητικότητά τους σε μόλις 3 μήνες. Τα αντιοξειδωτικά θρεπτικά συστατικά από μια «έξυπνη» διατροφή μπορούν επίσης να διαδραματίσουν σημαντικό ρόλο στο DNA του σπέρματος.  Έτσι σε μια προσπάθεια υποβοηθούμενης αναπαραγωγής όταν το σπέρμα είναι υγιές, αυξάνονται οι πιθανότητες της γονιμοποίησης και της υγιούς ανάπτυξης βλαστοκύστεων, της επιτυχούς εμφύτευσης και φυσικά της εγκυμοσύνης. Μερικά θρεπτικά συστατικά που μπορούν να επηρεάσουν την ανδρική γονιμότητα είναι ο ψευδάργυρος, το σελήνιο, το χρώμιο, οι Βιταμίνες C, D, E, B και οι L-αργινίνη και L-καρνιτίνη. Προσοχή στην αυξημένη κατανάλωση σόγιας λόγω των φυτοοιστρογόνων.

Οι συνιστώμενες ποσότητες αυτών των θρεπτικών συστατικών, ποικίλλουν από άτομο σε άτομο, ανάλογα με τη διατροφή και την κατάσταση της υγείας τους και θα πρέπει να ζητείται πάντοτε διαιτολογική συμβουλή. Εάν κριθεί απαραίτητο μπορεί να ξεκινήσει και η λήψη κάποιου συμπληρώματος. Οι υποψήφιοι γονείς αλλά και οι επαγγελματίες υγείας κατακλύζονται με πληροφορίες σχετικά με τη διατροφή. Ωστόσο, πολλές από αυτές είναι βασισμένες σε ανεπίσημα στοιχεία ή μεμονωμένες μελέτες. Είναι σίγουρο, ότι καθώς η επιστήμη προχωρά, τα δεδομένα αλλάζουν. Λόγω ευρείας πρόσβασης στο διαδίκτυο, όπου δεν διαγράφονται όλες οι παλιές πληροφορίες, ούτε αξιολογείται ο όγκος των πληροφοριών, είναι πιθανό πολλοί να μπερδεύονται όταν ψάχνουν για απαντήσεις, καθώς, αυτές μπορεί να είναι αλληλοσυγκρουόμενες. Η καλύτερη επιλογή είναι να στρέφεστε στην αναζήτηση αξιόπιστων πληροφοριών από πηγές με τεκμηριωμένες συστάσεις. Με την ενημέρωση διαθέσιμη παντού είναι πιο σημαντικό από ποτέ όλοι να καταλάβουν ότι δεν είναι όλες οι πληροφορίες εξίσου αξιόπιστες, και ότι μία μελέτη που δημοσιεύεται απλά σε μια εφημερίδα δεν αποτελεί ένδειξη για τη λήψη αποφάσεων σχετικά με το πρότυπο ενός υγιεινού γεύματος ή της σωστής προσέγγισης. Να θυμάστε πάντα ότι μπορείτε να επηρεάσετε το πόσο κοντά ή μακριά θα βρίσκεστε από το στόχο σας!

Facebooktwitterlinkedinmail