exercise

Οι επιδράσεις της άσκησης

Η άσκηση παρέχει μια φυσική θωράκιση στον οργανισμό, προστατεύοντας την καρδιά από την ισχαιμία και τις συνέπειές της.

– Από τη μία μεριά δυναμώνει το μυοκάρδιο και βελτιώνει το δίκτυο της αιμάτωσής του,
– Οδηγεί στη βελτίωση της καρδιοαναπνευστικής αντοχής, αυξάνοντας τον όγκο παλμού και δευτερευόντως την αρτιριοφλεβική διαφορά οξυγόνου στο αίμα
– Προλαμβάνει την υπέρταση και οδηγεί στη μείωση της αρτηριακής πίεσης του αίματος
– Ελαττώνει τη συγκολλητικότητα των αιμοπεταλίων με αποτέλεσμα την αύξηση της ρευστότητας του αίματος και την μείωση του κινδύνου για θρομβώσεις
– Προκαλεί παρασυμπαθοτονία της καρδιάς, βοηθώντας στον έλεγχο του καθημερινού άγχους
– Επιβαρύνει και φθείρει λιγότερο την καρδιά, χάρη στην οικονομία παλμών και τη χαμηλότερη αρτηριακή πίεση

και από την άλλη επιβραδύνει τη συχνότητα των χτύπων της προκαλώντας φυσιολογική βραδυκαρδία

Αποτέλεσμα της συστηματικής άσκησης στο μεταβολισμό είναι:

– Η αύξηση της αποδόμησης του λίπους που οδηγεί στην εξοικονόμηση του αποθηκευμένου μυϊκού γλυκογόνου στα κύτταρα και την βελτίωση της αντοχής. Υπολογίζεται ότι στα γυμνασμένα άτομα τα λίπη μπορούν να καλύψουν μέχρι και 90% της ενεργειακής δαπάνης κατά τη διάρκεια άσκησης μέτριας έντασης για περισσότερο από μία ώρα
– Το χαμήλωμα της στάθμης των τριγλυκεριδίων στο αίμα, λόγο της δράσης του ενζύμου λιπάσης λιποπρωτεΐνης στο μυϊκό και λιπώδη ιστό
– Η αύξηση της στάθμης της HDL λιποπρωτεΐνης που προστατεύει τα τοιχώματα των αγγείων
– Στη μείωση, σε συνδυασμό με τη διατροφή, του σωματικού λίπους, μειώνοντας το μέγεθος των λιποκυττάρων

Οι μύες ατροφούν με την αχρησία και υπερτροφούν με τη χρήση, έτσι η άσκηση:
– Αυξάνει τη μυϊκή μάζα, τη δύναμη και την αντοχή
– Διατηρεί το δείκτη σωματικής μάζας στη φυσιολογική ζώνη
– Δυναμώνει τα οστά αυξάνοντας τη πυκνότητά τους κατά την αναπτυξιακή ηλικία και τη διατηρεί στα ίδια επίπεδα κατά την ώριμη, εμποδίζοντας την οστεοπόρωση και τα κατάγματα
– Βελτιώνει την ευκαμψία στις αρθρώσεις αυξάνοντας την κινητικότητά τους

Η συμβολή της στην ψυχολογική και κοινωνική ανάπτυξη του ατόμου είναι εξίσου σημαντική:
– Βελτιώνει τη διάθεση και δημιουργεί αίσθημα ευεξίας. Έτσι ο άνθρωπος νοιώθει εσωτερική πληρότητα, ισορροπία, αυτοπεποίθηση και σιγουριά
– Μειώνει τα συμπτώματα του άγχους και της κατάθλιψης
– Βελτιώνει τη νοητική λειτουργία
– Έχει θετικά αποτελέσματα στην αυτοπεποίθηση και στην αυτοεκτίμηση.

Η άσκηση επιδρά θετικά στο βιολογικό εκφυλισμό:
– Η παρακμή της λειτουργικής ικανότητας κατά τη γήρανση, οφείλετε και στην καθιστική ζωή και τον κινητικό περιορισμό, κάνοντας τον ηλικιωμένο εξαρτώμενο άτομο. Τακτική άσκηση μπορεί να προλάβει ή να μειώσει αυτή την πιθανότητα
– Η αύξηση της αερόβιας ικανότητας, οδηγεί σ’ ένα βιολογικό ξανάνιωμά 10 με 15 χρόνια
– Άνθρωποι που ασκούνται έως τα βαθιά γεράματα, αυξάνουν το προσδοκώμενο όριο ζωής
– Η άσκηση δεν προσθέτει μόνο χρόνια στη ζωή, αλλά δίνει και ζωή στα χρόνια

Τα παιδιά που γυμνάζονται καθημερινά στο σχολείο αλλά και έξω απ’ αυτό, παρουσιάζουν:
– Πιο γρήγορη ανάπτυξη και ωρίμανση
– Αποκτούν μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση και αίσθημα αυτονομίας, περισσότερη κοινωνική προσαρμοστικότητα και συναισθηματική σταθερότητα
– Αποδίδουν καλύτερα στις απαιτήσεις του σχολείου
– Ένα εύρωστο και υγιές σώμα αποτελεί την καλύτερη επένδυση για το μέλλον των παιδιών

Facebooktwitterlinkedinmail