Βάλτε χρώμα στην ζωή σας μέσω του πιάτου σας!

Φρούτα & Λαχανικά

Τα φρούτα και τα λαχανικά αποτελούν πολύ σημαντικό παράγοντα στην καθημερινή μας διατροφή. Η κατανάλωση φρούτων και λαχανικών διαφορετικών χρωμάτων, είναι ωφέλιμη ενάντια στην πτώση του ανοσοποιητικού συστήματος. Επίσης ενισχύουν τη λειτουργία του γαστρεντερικού μας συστήματος. Οι πολυφαινόλες που περιέχουν, είναι αντιοξειδωτικές φυτοχημικές ενώσεις και, σύμφωνα με έρευνες, συμβάλουν στην καταπολέμηση των ελεύθερων ριζών. Οι βλάβες που υφίστανται τα κύτταρα εξαιτίας της οξείδωσης από τις ελεύθερες ρίζες πιστεύεται ότι συνδέονται με κάποιες μορφές καρκίνου. Επίσης οι πολυφαινόλες συνδέονται και με τη βελτίωση και ενίσχυση του κυκλοφορικού συστήματος και τη μείωση της χοληστερόλης, προστατεύοντας από τις καρδιακές παθήσεις.

Τα φρούτα και τα λαχανικά μας παρέχουν σημαντικές βιταμίνες, μέταλλα, φυτικές ίνες και άλλα πολύ σημαντικά στοιχεία για τη διατήρηση της υγείας. Συνήθως οι περισσότεροι από εμάς, συμπεριλαμβανομένων και των παιδιών, καταναλώνουμε λιγότερες μερίδες φρούτων και λαχανικών από τις συνιστώμενες. Για να ενισχύσουμε λοιπόν την υγεία μας οφείλουμε να καταναλώνουμε μια ποικιλία φρούτων και λαχανικών, τρώγοντας το λιγότερο 2 μερίδες φρούτα και 3 μερίδες λαχανικά ημερησίως. 

Θα πρέπει να καταναλώνουμε φρούτα και λαχανικά διαφορετικών χρωμάτων.

Τα φρούτα και τα λαχανικά περιέχουν διαφορετικά διατροφικά στοιχεία ανάλογα με το χρώμα τους. Κάποια είναι καλή πηγή βιταμίνης Α, ενώ άλλα καλή πηγή βιταμίνης C, φολικού οξέως ή καλίου. Τα σκουροπράσινα φυλλώδη λαχανικά, τα φρούτα με σκούρο χρώμα, ο αρακάς και τα φασόλια είναι ιδιαιτέρως πλούσια σε διατροφικά στοιχεία. Τα περισσότερα φρούτα και λαχανικά είναι χαμηλά σε θερμίδες και χορταστικά, ενώ καταναλώνονται πολύ εύκολα.

Ανάλογα με το χρώμα τους, λοιπόν, τα φρούτα και τα λαχανικά περιέχουν διαφορετικά διατροφικά στοιχεία:

Πράσινα Φρούτα και Λαχανικά

Περιέχουν αντιοξειδωτικές ουσίες, είναι ωφέλιμα ενάντια σε καρδιακές παθήσεις και κάποια είδη καρκίνου, βοηθάνε στην όραση και στη διατήρηση υγιών δοντιών και οστών.

Κάποια από αυτά είναι τα εξής:

  • Ακτινίδιο
  • Αχλάδι
  • Πράσινο μήλο
  • Πράσινο σταφύλι
  • Λάιμ
  • Αγκινάρα
  • Σπαράγγια
  • Μπρόκολο
  • Λαχανάκια Βρυξελλών
  • Κινέζικο λάχανο
  • Πράσινο λάχανο
  • Σέλινο
  • Φασολάκια
  • Αγγούρι
  • Μαρούλι
  • Πράσινο κρεμμύδι
  • Αρακάς
  • Πράσινη πιπεριά
  • Μπάμιες
  • Σπανάκι
  • Κολοκυθάκι

 

Μοβ & Μπλε σκούρα Φρούτα και Λαχανικά…

…περιέχουν αντιοξειδωτικές ουσίες που έχουν αντιγηραντικές ιδιότητες.

Κάποια από αυτά είναι τα εξής:

  • Σταφίδες
  • Δαμάσκηνα
  • Σύκα
  • Μοβ σταφύλια
  • Μοβ λάχανο
  • Μελιτζάνα

 

Kόκκινα Φρούτα και Λαχανικά…

…είναι ωφέλιμα για την καρδιά και το ουροποιητικό σύστημα, ενισχύουν τη μνήμη και είναι χρήσιμο ενάντια σε κάποια είδη καρκίνου.

Κάποια από αυτά είναι τα εξής:

 

  • Κόκκινο μήλο
  • Πορτοκάλι σαγκουίνι
  • Κόκκινο σταφύλι
  • Κόκκινο – ροζ γκρέιπφρουτ
  • Ρόδι
  • Rasberry
  • Cranberry
  • Καρπούζι
  • Παντζάρι
  • Κόκκινη πιπεριά
  • Κόκκινο λάχανο
  • Κόκκινο κρεμμύδι
  • Ντομάτα
  • Radicchio

Άσπρα Φρούτα και Λαχανικά…

…είναι ωφέλιμα για την καρδιά, διατηρούν τα επίπεδα χοληστερόλης σταθερά και είναι χρήσιμα ενάντια σε κάποια είδη καρκίνου.

Κάποια από αυτά είναι τα εξής:

  • Άσπρο νεκταρίνι
  • Άσπρο ροδάκινο
  • Μπανάνα
  • Κουνουπίδι
  • Σκόρδο
  • Πιπερόριζα
  • Μανιτάρι
  • Κρεμμύδι
  • Πατάτα
  • Άσπρο καλαμπόκι

Επιλέγουμε σωστά φρούτα και λαχανικά

Προτιμάμε τα εποχιακά φρούτα και λαχανικά, σε πολλά χρώματα και είδη, αλλά και σε οποιαδήποτε μορφή (φρέσκα, κατεψυγμένα, σε κονσέρβα, αποξηραμένα). Πάνω από όλα θα πρέπει να στοχεύουμε στην κατανάλωση 5 μερίδων (σύμφωνα με τις λίστες) φρούτων και λαχανικών την ημέρα.

 

Facebooktwitterlinkedinmail